Görsel Mağazacılık (Visual Merchandising)

 

Görsel Mağazacılık (Visual Merchandising)

Moda endüstrisinde bir mağazanın fiziksel özelliklerinin fark yaratmada etkili olduğu fark edilmiş ve görsel mağazacılık (visual merchandising) önem kazanmıştır. Visual merchandising, müşterileri satın almaya teşvik eden görsel imaj ve düzenlemeler ile satışları arttırmaya yönelik bir süreci ifade etmektedir.
 
Ticaret ilk zamanlarda buluşma ve toplanma alanlarında gerçekleştirilirken, 19.yüzyılda ilk mağazacılar isimlerini gösterişli bir şekilde yazdırarak ürünlerini camlarda ya da caddede masa üzerinde sergilemişlerdir. Amerika’daki mağazaların çoğu kurulduğunda vitrinler ve camlar ortaya çıkmaya başlamıştır.

Amerikalı Gordon Selfride, 1909 yılında Londra’da açtığı Selfridges mağazasında bir ilki gerçekleştirmiş, mağaza vitrininin ışıklarını gece de açık bırakarak dikkat çekmiştir.

Marshall Field & Company şirketi de sattığı ürünleri müşteriler için daha cazibeli hale getirmek adına vitrinlerini dizayn etmiştir.
1930’lar, 40’lar ve 50’ler boyunca görsel mağazacılıkta pencereler baskın bir rol oynamaya devam etmiş ve değişen sanat akımlarını da yansıtır hale gelmiştir. Birçok ünlü ressam da vitrin tasarımcısı olarak çalışmıştır.

Bonwit Teller – Salvador DALI

 
1990’larda vitrinlere ünlü isimlerin fotoğrafları ve defile görüntüleri yerleştirilmiş, görsel mağazacılık 20.yüzyıl boyunca gelişme göstererek devam etmiştir.

Gördüklerimizin %70, okuduklarımızın ve duyduklarımızın ise %30’unun aklımızda yer etmesi sebebiyle görsel mağazacılık iletişim kurmada önemli bir yöntem haline gelmiştir.

Görsel mağazacılık ve vitrin tasarımcılarının görevi; çekici ve etkili görünen düzenlemeler yapmak, mağazanın önünden geçen insanların o kısa zaman diliminde vitrin tasarımının etkisi ile mağazaya yönelmesini sağlamaktır. Aynı zamanda birçok yeteneğe ve bilgiye sahip olan görsel mağazacılar; yaratıcılık, düzen duygusu, tasarım ilkeleri bilgisi, artistik yetenek ve mağaza tasarımı hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar.

Gözün ve görselliğin ön plana geçişi ve bu alanda uzmanların yetişmesinin önem kazanması ile eğitimlerin de önemi anlaşılmıştır. Bu alanda International Altier Academy de Erdal Güvenç eğitmenliğinde Görsel Mağazacılık eğitimleri vermektedir.

1985 yılından bugüne lokal ve global sektör deneyimi, uluslararası networkleri, mağazacılık ve moda sektörlerine kazandırmış olduğu başarılı isimler ile ön plana çıkan Erdal Güvenç, “Görsel Mağazacılık ve Vitrin Tasarımı” eğitimi ile bu departmanda görev alacak teknik uzmanların yetiştirilmesi, jr. pozisyonundaki çalışanların teknik bilgiler ile upgrade edilip sektördeki kariyer fırsatlarından yararlanmalarının sağlanmasını amaçlamaktadır.

 

Diğer Blog Yazıları

BİZ SİZİ ARAYALIMLÜTFEN FORMU DOLDURUNUZ